Mnichov, Dingolfing, Lipsko. BMW Group pokračuje v systematickém rozvoji digitalizace a automatizace svých výrobních procesů v rámci konceptu BMW iFACTORY. Od roku 2022 testuje technologie Automated Driving In-Plant (AFW) ve svém největším evropském závodě v Dingolfingu. Po úspěšném získání certifikace CE se nyní tento pilotní projekt přesouvá do sériového provozu.
Vedle Dingolfingu je na implementaci projektu AFW připravován také závod v Lipsku, přičemž další závody v produkční síti BMW Group budou následovat postupně.
Autonomní řízení zvyšuje efektivitu logistiky
„Automated Driving In-Plant optimalizuje náš výrobní proces a přináší výrazné zlepšení efektivity logistiky,“ říká Milan Nedeljković, člen představenstva BMW AG odpovědný za výrobu. „Proto tuto technologii rychle zavádíme napříč celou naší výrobní sítí.“
V Dingolfingu se technologie používá u modelů BMW řady 5 a řady 7, zatímco v Lipsku je nasazována pro výrobu MINI Countryman a dalších modelů BMW. V závodě Dingolfing nové vozy jezdí plně autonomně – bez řidiče – na trase delší než jeden kilometr, která vede od dvou montážních hal přes testovací dráhu až do dokončovací zóny závodu. Tento proces umožňují senzory instalované podél trasy, které tvoří největší LIDAR infrastrukturu v Evropě, a moderní cloudová architektura. Technologie pochází částečně od švýcarské společnosti Embotech AG, s níž BMW Group spolupracovala již v počáteční fázi prostřednictvím své inovační jednotky BMW START-UP Garage.
Plány na rozšíření technologie
V závodě Lipsko se plánuje zavedení autonomního řízení pro přibližně 90 % modelů BMW a MINI vyráběných na místě, přičemž závody v Regensburgu a Oxfordu budou následovat v roce 2025. Nový závod v maďarském Debrecínu tuto technologii implementuje již od oficiálního zahájení sériové výroby.
Do budoucna plánuje BMW Group rozšíření použití technologie AFW i do dalších oblastí výroby, například pro autonomní jízdu přes testovací zóny nebo ve venkovních distribučních oblastech. Experti na výrobu a vývoj úzce spolupracují na dalším vylepšení této technologie, přičemž důležitou roli bude hrát rostoucí využití palubních technologií, které dlouhodobě doplní externí senzory.
Nové standardy pro budoucnost autonomního řízení
„V příštích deseti letech v rámci naší výrobní sítě najedeme několik milionů testovacích kilometrů s technologií Automated Driving In-Plant,“ zdůrazňuje Nedeljković. „BMW Group tak opět nastavuje nové standardy v automatizaci a digitalizaci výrobních procesů a současně otevírá cestu budoucím aplikacím v oblasti autonomního řízení.“
Díky těmto inovacím BMW Group potvrzuje svou vedoucí pozici v oblasti technologií a efektivity, přičemž přináší revoluční změny do světa automobilové výroby.
Comments